Formação Para O Trabalho Em Equipe E A Integralidade No Cuidado: Percepção De Terapeutas Ocupacionais Atuantes No Estado De São Paulo

Formação Para O Trabalho Em Equipe E A Integralidade No Cuidado: Percepção De Terapeutas Ocupacionais Atuantes No Estado De São Paulo

Author Tomazin, Nayla Goncalves Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Rossit, Rosana Aparecida Salvador Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Interdisciplinar Em Ciências Da Saúde
Abstract Vocational Training In Healthcare Has Been Modified From The Theoretical-Conceptual Assumptions Presented By The World Health Organization, Brazilian Unified Public Health System, National Curricular Guidelines Of The Healthcare Graduate Program That Indicate New Demands Of Training, With A View To The Development Of A Professional Profile Which Allows An Effective Professional Practice To Meet The Current Health Demands In The Country. This Study Aimed To Analyze Teamwork Preparation, Integrality In Caring, And Collaborative Practice Though The Occupational Therapists" Perception Those Act In The State Of São Paulo, Brazil. The Study Is Characterized By An Exploratory Analytical-Descriptive Research, Quantitative-Qualitative In Nature. A Tool Called Readiness For Interprofessional Learning Scale (Ripls) Was Used Through Brazil"S Validated Version (Peduzzi Et Al. 2015) With 29 Inquiries In The Likert Scale And With The Addition Of An Open Space For Free Reporting. The Ripls Instrument Was Prepared In An Elect

A Formação Profissional Em Saúde Vem Sendo Modificada A Partir Dos Pressupostos Teórico-Conceituais E Metodológicos Apresentados Pela Organização Mundial Da Saúde, Sistema Único De Saúde Brasileiro, Diretrizes Curriculares Nacionais Para Os Cursos De Graduação Em Saúde Que Indicam Novas Demandas De Formação, Com Vistas Ao Desenvolvimento De Competências Que Possibilite Uma Prática Profissional Efetiva Para Atender Às Demandas De Saúde Vigente No País. O Presente Estudo Teve Como Objetivo Analisar A Formação Para O Trabalho Em Equipe, A Integralidade No Cuidado E A Prática Colaborativa Na Percepção De Terapeutas Ocupacionais Atuantes No Estado De São Paulo. Caracteriza-Se Por Uma Pesquisa Exploratória Analítico-Descritiva, De Natureza Quanti-Qualitativa. Foi Utilizada A Readiness For Interprofessional Learning Scale - Ripls Na Versão Validada No Brasil Por Peduzzi Et Al. (2015) Com 29 Assertivas Em Escala Likert, Acrescido De Espaço Aberto Para Relato Livre. O Instrumento Ripls Foi Preparado Em Plataforma Elet
Keywords Occupational Therapy
Health Education
Interprofessional Education
Vocational Training
Skillbased Education
Terapia Ocupacional
Ensino Na Saúde
Educação Interprofissional
Formação Profissional
Educação Baseada Em Competências
Language Portuguese
Date 2018-09-21
Research area Ciências Humanas, Sociais E Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 106 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6563535
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/53119

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