Educação Interprofissional E A Formação Em Saúde: Análise Da Percepção De Egressos Da Unifesp-Baixada Santista No Período De 2009 A 2015

Educação Interprofissional E A Formação Em Saúde: Análise Da Percepção De Egressos Da Unifesp-Baixada Santista No Período De 2009 A 2015

Author Souza, Roniele Rodrigues De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Rossit, Rosana Aparecida Salvador Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Interdisciplinar Em Ciências Da Saúde
Abstract The Interprofissional Education (Ipe) Is An Educational Strategy That Engages Two Or More Healthcare Professionals, Who Learn Together In An Interactive Way To Improve Collaboration And Quanti-Quality Of Care. It Is A Strategy Of Training That Prioritizes Teamwork, Integration And Flexibility Of Health Workforce And That Must Be Accomplished With Value And Respect To Each Profession"S Specificities. This Qualitative, Analytical-Descriptive And Longitudinal Research Aims To Analyze The Perception Of Unifesp/Baixada Santista2009 To 2015former Studentsabout The Health Professional Education In An Interprofessional Perspective. 381former Students From Six Undergraduation Courses Who Obtained Their Bachelor"S Degrees From 2009 To 2015 Participated In The Study. An Online Version Of Ripls Validated Into Brazilian Portuguese (Peduzzi Et Al., 2015) Was Used. The Tool Is A 29-Item Five-Point Likert Scale That Analyses Three Factors: Teamwork And Collaboration, Professional Identity And Patient-Centeredness. The Statis

A Educação Interprofissional É Uma Estratégia Educacional Que Envolve Dois Ou Mais Profissionais, Que Aprendem Juntos De Modo Interativo Para Melhorar A Colaboração E A Qualidade Da Atenção À Saúde. É Considerada Uma Estratégia De Educação Que Prioriza O Trabalho Em Equipe, A Integração E A Flexibilidade Da Força De Trabalho Que Deve Ser Alcançada Com Reconhecimento E Respeito Às Especificidades De Cada Profissão. O Presente Estudo Teve Como Objetivo Analisar A Percepção Dos Egressos Dos Cursos De Saúde Da Unifesp-Baixada Santista No Período De 2009 A 2015, Em Relação À Formação Profissional Na Perspectiva Da Educação Interprofissional. Participaram Da Pesquisa, De Caráter Quanti-Qualitativo, Analítico"Descritivo E Longitudinal, 381 Egressos De Seis Cursos Da Saúde Graduados No Referido Período De Análise. Utilizou-Se O Ripls Na Versão Validada Para O Brasil (Peduzzi Et Al., 2015), Hospedado Em Plataforma Eletrônica. O Instrumento Em Escala Likert De Cinco Pontos É Constituído Por 29 Assertivas E Analisa Três
Keywords Health Human Resource Training
Competency- Based Education
Education Higher
Capacitação De Recursos Humanos Em Saúde
Educação Baseada Em Competências
Educação Superior
Language Portuguese
Date 2018-05-14
Research area Ciências Humanas, Sociais E Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 109 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6394142
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/53109

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account