Atividade Física E Desempenho Acadêmico: Uma Revisão Narrativa

Atividade Física E Desempenho Acadêmico: Uma Revisão Narrativa

Author Galbiatti, Adriana Aparecida Conceicao Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Prado, Wagner Luiz Do Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Interdisciplinar Em Ciências Da Saúde
Abstract The Aim Of This Study Was To Identify And Discuss The Possible Mediators Of The Association Between Physical Activity And Academic Performance, Discussing The Concepts Of Determining Factors Such As Environmental / Pedagogical, Psychological And Physiological. A Narrative Review Of Scientific Articles Related To The Topic Was Carried Out. The Main Results Suggest A Positive Association Between Physical Activity And Academic Performance. Of The Main Factors That Positively Affect Academic Performance Are The Educational Policies, Intrinsic Factors Of The Student, Family Support, The Socioeconomic Level, The Social Context And The School Itself. The School Climate Of Encouragement And Support In Which Individuals Feel Safe, Supported, Engaged, Belonging To The School And Challenged Can Be Considered A Predictor Of Success For School Performance And Regular Practice Physical Activity By Schoolchildren Can Be A Potentiator Of This Environment.

O Estudo Teve Como Objetivo Identificar E Discutir Os Possíveis Mediadores Da Associação Entre Atividade Física E Desempenho Acadêmico, Discorrendo Sobre Os Conceitos Dos Fatores Determinantes Como Ambientais/Pedagógicos, Psicológicos E Fisiológicos. Foi Realizada Uma Revisão Narrativa De Artigos Científicos Relativos Ao Tema. Os Principais Resultados Sugerem Uma Positiva Associação Da Atividade Física Para O Desempenho Acadêmico. Dos Principais Fatores Que Afetam Positivamente O Desempenho Acadêmico, Estão As Políticas Educacionais, Fatores Intrínsecos Do Aluno, Suporte Familiar, O Nível Socioeconômico, O Contexto Social E A Própria Escola. O Clima Escolar De Estímulo E De Apoio, Em Que Indivíduos Se Sintam Seguros, Apoiados, Engajados, Pertencentes À Escola E Desafiados Pode Ser Considerado Um Preditor De Sucesso Para O Rendimento Escolar E A Prática Regular Atividade Física Pelos Escolares Pode Ser Um Potencializador Deste Ambiente.
Keywords Physical Activity
Cognition
School Environment
Academic Performance
School
Atividade Física
Cognição
Ambiente Escolar
Desempenho Acadêmico
Escola
Language Portuguese
Date 2018-10-15
Research area Estratégias Interdisciplinares Em Promoção, Prevenção E Reabilitação
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 28 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6563332
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/53103

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account