Estilos De Aprendizagem De Técnicos De Enfermagem

Estilos De Aprendizagem De Técnicos De Enfermagem

Author Santos, Etelvina Vitor Dos Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Cunha, Isabel Cristina Kowal Olm Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Enfermagem
Abstract Introduction: The Need For Increasingly Differentiated Teaching Methods Presupposes Investing In The Learning Styles Of The Students, So That The Teacher Can Better Direct His Efforts So That They Learn More And In A Protagonist Way. Objectives: The General Objective Was To Elaborate An Instrument To Identify The Learning Styles (Ae) Of Nursing Technicians (Te) And The Specific Ones Were: Adapt, Validate And Apply This Result With These Professionals. Method: A Methodological And Exploratory Study Was Developed With A Quantitative Approach, Carried Out In Five Stages: Step 1- Adapting The Items Using The Learning Styles Index (Ils) By Felder And Soloman. The Adjusted Items, In Total 64, Were Validated By Judges, Using The Delphi Technique, Which Allows To Obtain Group Consensus Regarding A Certain Phenomenon. Step 2 - Internal Consistency Analysis, In Which The 64 Items Were Submitted To Cronbach's Alpha Statistical Indicator, Reducing Them To 40. Step 3 - Final Elaboration Of The Inventory Of Learning Styles

Introdução: A Necessidade De Metodologias De Ensino Cada Vez Mais Diferenciadas Pressupõe Investir Nos Estilos De Aprendizagem Dos Estudantes, A Fim De Que O Professor Possa Melhor Dirigir Seus Esforços Para Que Estes Aprendam Mais E De Forma Protagonista. Objetivos: O Geral Foi Elaborar Um Instrumento Para Identificação Dos Estilos De Aprendizagem (Ea) De Técnicos De Enfermagem (Te) E Os Específicos Foram: Adaptar, Validar E Aplicar Este Resultado Com Estes Profissionais. Método: Desenvolveu-Se Um Estudo Metodológico E Exploratório Com Abordagem Quantitativa, Realizado Em Cinco Etapas: Etapa 1- Adaptação Dos Itens, Utilizando O Índice De Estilos De Aprendizagem (Ils) De Felder E Soloman. Os Itens Adaptados, No Total 64, Foram Validados Por Juízes, Por Meio Da Técnica Delphi, Que Permite Obter Consenso De Grupo A Respeito De Um Determinado Fenômeno. Etapa 2 - Análise De Consistência Interna, Na Qual Os 64 Itens Foram Submetidos Ao Indicador Estatístico De Alfa De Cronbach, Reduzindo-Os Para 40. Etapa 3 - Elab
Keywords Nursing
Education
Technical Education In Nursing
Nursing Technicians
Learning
Enfermagem
Educação
Educação Técnica Em Enfermagem
Técnicos De Enfermagem
Aprendizagem
Language Portuguese
Date 2018-03-29
Research area Gestão, Gerenciamento E Educação Em Enfermagem E Saúde
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 121 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6325527
Access rights Closed access
Type Thesis
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52979

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