Descrição Do Serviço De Desospitalização De Um Hospital Privado No Município De São Paulo

Descrição Do Serviço De Desospitalização De Um Hospital Privado No Município De São Paulo

Author Oliveira, Luciano Rodrigues De Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Innocenzo, Maria D Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Enfermagem
Abstract Objectives: General - Describe The De-Hospitalization Service And Evaluate Its Indicators. Specific - Evaluate The Satisfaction Of Patients About The Service Received From Home Care Companies; Evaluate The Impacts On The Management Of Hospital Beds With The De-Hospitalization Service. Methodology: Descriptive, Exploratory, Retrospective, With Quantitative Approach. Results: After Analyzing The Data Collected By The Deinstitutionalization Service Of The Sírio Libanês Hospital Referring To 2035 Requests For De-Hospitalization From January 2014 To December 2016, 72% Were Authorized By Paying Sources. There Was Decrease Of The Dwell Time And Average Time In Days Between The Day Of The Request And The Day Of The Actual Exit Of High From 5.85 To 4.32 Days. There Was A Fall In The Proportion Of Chronic Patients From 48.5% To 37.9%. The Satisfaction Of The Patients And Their Relatives With Respect To The Service Received By The Home Care Companies After Hospital Discharge Was Also Evaluated, With An Average Of 74.01%

Objetivos: Geral - Descrever O Serviço De Desospitalização E Avaliar Seus Indicadores. Específicos - Avaliar A Satisfação Dos Pacientes Sobre O Serviço Recebido Das Empresas De Home Care; Avaliar Os Impactos Na Gestão De Leitos Do Hospital Com O Serviço De Desospitalização. Metodologia: Descritivo, Exploratória, Retrospectivo, Com Abordagem Quantitativa. Resultados: Analisados Os Dados Coletados Pelo Serviço De Desospitalização Do Hospital Sírio Libanês Referente A 2035 Solicitações De Desospitalização De Janeiro De 2014 A Dezembro De 2016, 72% Delas Foram Autorizadas Pelas Fontes Pagadoras. Houve Queda Do De Tempo De Permanência E Tempo Médio Em Dias Entre O Dia Do Pedido E O Dia Da Saída Real De Alta De 5,85 Para 4,32 Dias. Queda Na Proporção De Pacientes Crônicos De 48,5% Para 37,9%. Avaliado Também A Satisfação Do Pacientes E Seus Familiares Com Relação Ao Serviço Recebido Pelas Empresas De Home Care Após A Alta Hospitalar, Sendo Em Média 74,01% Satisfeitos Com A Assistência Recebida. Conclusões: Constata
Keywords Birth
Patient Discharge
Home Care
Length Of Hospital Stay
Patient Satisfaction
Enfermagem
Alta Do Paciente
Assistência Domiciliar
Tempo De Internação
Satisfação Do Paciente
Cuidado Domiciliar
Language Portuguese
Date 2018-12-20
Research area Gestão, Gerenciamento E Educação Em Enfermagem E Saúde
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 79 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7304490
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52950

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