Rede De Apoio À Criança E Ao Adolescente Com Hemofilia: A Integração Saúde/Escola

Rede De Apoio À Criança E Ao Adolescente Com Hemofilia: A Integração Saúde/Escola

Author Raposo, Renata Nunes Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Ferreira, Beatriz Jansen Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Ensino Em Ciências Da Saúde
Abstract Hemophilia Is A Blood Clotting Disorder. Important Psychosocial Aspects Permeate All Hemophiliac And Their Families" Life Cycles, Including The Insertion Into School Life. This Research Was Based On The Perspective Of An Analysis Of Inclusive School As A Support Network For The Hemophilic Child/Adolescent. The Context Of The Research Was Of The Schools Of São Paulo And Great São Paulo Area, Cataloged By The Hemophilia Service Of Hospital São Paulo (Hsp), And The Target Audience Was Composed Of Managers, Teachers And Family Members. The Research Had The Qualitative Design, With An Exploratory And Descriptive Character. For The Data Collection, Semi-Structured Individual Interviews Were Used, Being Treated By Content Analysis In The Thematic Modality. Three Axes Were Constructed: School Challenges As A Support Network For The Child/Adolescent With Hemophilia, Intersectoral Actions And Other Strategies To Strengthen The School As A Support Network For The Child/Adolescent With Hemophilia And The Centrality Of Kn

A Hemofilia É Um Distúrbio De Coagulação Do Sangue. Importantes Aspectos Psicossociais Perpassam Por Todos Os Ciclos De Vida Do Hemofílico E Sua Família, Dentre Eles A Inserção Na Vida Escolar. Esta Pesquisa Pautou-Se Na Perspectiva De Análise Da Escola Inclusiva Enquanto Rede De Apoio Para A Criança/Adolescente Hemofílica. O Contexto Da Pesquisa Se Deu Nas Escolas Do Município De São Paulo E Grande São Paulo Catalogadas Pelo Serviço De Hemofilia Do Hospital São Paulo (Hsp) E O Público-Alvo Foi Composto Por Gestores, Professores E Familiares Dos Usuários. A Pesquisa Teve O Desenho Qualitativo, Com Caráter Exploratório E Descritivo. Para A Coleta De Dados Foram Utilizadas Entrevistas Individuais Semiestruturadas, Sendo Tratadas Pela Análise De Conteúdo Na Modalidade Temática. Foram Construídos Três Eixos: Desafios Da Escola Enquanto Rede De Apoio Para A Criança/Adolescente Com Hemofilia, Ações Intersetoriais E Outras Estratégias Fortalecedoras Para A Escola Enquanto Rede De Apoio Para A Criança/Adolescente Com
Keywords Hemophilia
School
Support Network
Inclusive Education
Hemofilia
Escola
Rede De Apoio
Educação Inclusiva
Language Portuguese
Date 2018-04-25
Research area Avaliação, Currículo, Docência E Formação Em Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 167 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6389824
Access rights Open access Open Access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52374

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Name: 2018-0315.pdf
Size: 448.4Kb
Format: PDF
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