Estratégias De Ensino Aprendizagem No Ensino Técnico De Enfermagem

Estratégias De Ensino Aprendizagem No Ensino Técnico De Enfermagem

Author Nascimento, Michelle Santana do Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Uchôa-Figueiredo, Lúcia da Rocha Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Ensino em Ciências da Saúde
Abstract In Brazil, The Number Of Technical Training Schools In Nursing Has Increased In Recent Times, Mainly Due To The Demand For Employment In This Area. The Technical Courses Require Nursing Teachers, Who Have The Baccalaureate Training, With Competencies For Health Care And Not Specifically To Work As A Teacher. In This Context, Technical Schools Have The Responsibility Of Training Professionals Capable Of Providing Quality Health Care. The Nurse Needs To Be More And More Prepared To Work As A Teacher So That He Understands The Importance Of The Student Teacher Relationship, The Teaching-Learning Process, The Needs To Use Educational Practices That Enable Reflection, Criticism And The Construction Of Knowledge Based On Problems That Occur Daily In The Classroom, As Well As Work In Supervised Internship Camps. Through The Presented Appeared The Need For Reflection And Analysis On The Teaching-Learning Strategies Of Nurse-Teachers, Who Work In The Training Of Nursing Technicians. The Present Research Aims To Unders

No Brasil O Número De Escolas De Formação Técnica Em Nível Médio De Enfermagem Tem Crescido Nos Últimos Tempos, Principalmente Por Conta Da Demanda De Emprego Para Essa Área. Os Cursos Técnicos Necessitam De Professores Da Área De Enfermagem, Que Tem A Formação Na Modalidade De Bacharelado, Com Competências Para A Assistência Na Área Da Saúde E Não Especificamente Para Trabalhar Como Docente. Neste Contexto, As Escolas Técnicas Têm A Responsabilidade De Formar Profissionais Capacitados Para Prestar Atendimento De Qualidade Na Saúde. O Enfermeiro Precisa Estar Cada Vez Mais Preparado Para Trabalhar Como Docente Para Que Compreenda A Importância Da Relação Professor Aluno, Do Processo Ensino-Aprendizagem, Das Necessidades De Utilizar Práticas Educativas Que Possibilitem A Reflexão, A Crítica E A Construção De Conhecimentos Pautados Em Demandas Que Ocorrem Diariamente Na Sala De Aula, Bem Como Trabalhar Nos Campos De Estágios Supervisionados. Mediante O Apresentado Surgiu A Necessidade De Reflexão E Análise Sobr
Keywords Nursing Strategies Of Teaching Learning Teaching Nurses Technical Course Training In Health
Curso Técnico Enfermagem Enfermeiros Docentes Estratégias De Ensino Aprendizagem Formação Em Saúde
Language Portuguese
Date 2018-08-30
Research area Avaliação, Currículo, Docência E Formação Em Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 100 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7488479
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52364

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account