As Concepções Das Práticas Da Terapia Ocupacional Na Educação Regular Do Município De Araras

As Concepções Das Práticas Da Terapia Ocupacional Na Educação Regular Do Município De Araras

Author Silva, Valesca De Lima Da Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Silva, Carla Cilene Baptista Da Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Ensino Em Ciências Da Saúde
Abstract The Social Inclusion Movement Defends A Society In Which The Effective Participation Of All Individuals Is Possible, Respecting All The Particularities. In This Scenario, The School Needs To Rethink It"S Organization In Order To Find The Diversity Of All It"S Students. Besides The Teacher, The Process Of School Inclusion May Be Composed Of Several Professionals, Among Them, The Occupational Therapist. In The City Of Araras, This Activity Has Been Configured With Actions Medical / Pedagogical Aspect, Based On Orientations, Inheritance Of The Integration Paradigm And The Medical Model. Therefore, This Study Had To Objective To Comprehend The Conceptions Of Pedagogical Coordinators About The Performance Of Occupational Therapy In Regular Education In The City Of Araras / Sp. The Qualitative Method Was Used With The Interview Questionnaires Is Schaedule, Delimiting Eight Guiding Questions For The Production Of Data. The Research Was Carried Out In Two Stages: The First Step Involved A Survey Of All Referrals Made

O Movimento De Inclusão Social Defende Uma Sociedade Na Qual É Possível A Participação Efetiva De Todos Os Indivíduos Respeitando Todas As Particularidades. Neste Cenário, A Escola Necessita Repensar Sua Organização, De Modo A Atender A Diversidades De Todos Os Seus Estudantes. Além Do Professor, O Processo De Inclusão Escolar, Pode Ser Composto Por Diversos Profissionais, Entre Eles, O Terapeuta Ocupacional. No Município De Araras, Essa Atuação Tem Se Configurado Com Ações Numa Vertente Médico/Pedagógica, Baseada Em Orientações, Herança Do Paradigma Da Integração E Do Modelo Médico. Sendo Assim, Esse Estudo Teve Por Objetivo Geral Compreender As Concepções De Coordenadoras Pedagógicas Sobre A Atuação Da Terapia Ocupacional Na Educação Regular No Município De Araras/Sp. Utilizou-Se O Método Qualitativo Com A Realização De Entrevista Semiestruturada, Delimitando-Se Oito Questões Norteadoras Para A Produção De Dados. A Pesquisa Foi Realizada Em Duas Etapas: A Primeira Etapa Envolveu Um Levantamento De Todos Os
Keywords School Inclusion, Occupational Therapy, Education, Health
Inclusão Escolar, Terapia Ocupacional, Educação, Saúde
Language Portuguese
Date 2018-12-07
Research area Avaliação, Currículo, Docência E Formação Em Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 105 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=7504853
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52351

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