Implantação E Avaliação Do Mooc: Pesquisa Em Base De Dados De Enfermagem

Implantação E Avaliação Do Mooc: Pesquisa Em Base De Dados De Enfermagem

Author Gomes, Juliana Invencao Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Mancini, Felipe Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Gestão E Informática Em Saúde
Abstract Introduction: Given The Benefits Of The Application Of Information And Communication Technology (Ict) In The Different Scenarios Of The Nurses' Work, It Is Necessary That Computer Skills Be Included In Both Their Training And Postgraduate Nursing Education. In This Perspective, The Massive Open Online Courses (Mooc) Constitute A Facilitating Element In The Training Of Professionals In The Health Area. Objective: To Propose The Development Of A Mooc Based On The Competences In Informatics In Nursing Required By The Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Methods: This Is A Descriptiveexploratory Applied And Quantitative Approach Research Consisting Of The Following Steps: Definition Of Educational Objectives, Pedagogical Architecture Elaboration, Instructional Content Production, Course Implementation And, Finally, Satisfaction Of Participants Evaluation. Results: O Xmooc Bibliographic Research In Nursing Databases Aimed At Training Nurses To Perform Bibliographic Research In Electronic Databa

Introdução: Diante Dos Benefícios Proporcionados Pela Aplicação Da Tecnologia Da Informação E Comunicação (Tic) Nos Diversos Cenários De Atuação Do Enfermeiro, Faz-Se Necessário Que Competências Em Informática Sejam Incluídas Na Sua Formação E Pós-Formação Acadêmica De Enfermagem. Nessa Perspectiva, Os Massive Open Online Courses (Mooc) Configuram-Se Como Elemento Facilitador Na Capacitação Dos Profissionais De Saúde. Objetivo: Propor O Desenvolvimento De Um Mooc Baseado Nas Competências Em Informática Em Enfermagem, Requeridas Pela Technology Informatics Guiding Education Reform (Tiger). Métodos: Trata-Se De Uma Pesquisa Descritivo-Exploratória, Aplicada E De Abordagem Quantitativa, Constituída Das Seguintes Etapas: Definição De Objetivos Educacionais, Elaboração Da Arquitetura Pedagógica, Produção Do Conteúdo Instrucional, Implantação Do Curso E, Por Fim, Avaliação Da Satisfação Dos Participantes. Resultados: O Xmooc Pesquisa Bibliográfica Em Bases De Dados De Enfermagem Visou Capacitar Enfermeiros Para A R
Keywords Computer Science In Nursing
Knowledge In Computer Science
Informational Competence
Informática Em Enfermagem
Conhecimentos Em Informática
Competência Informacional
Language Portuguese
Date 2018-11-13
Research area Gestão E Informática Em Saúde
Knowledge area Multidisciplinar
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 96 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6995097
Access rights Closed access
Type Dissertation
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52260

Show full item record




File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Search


Browse

Statistics

My Account