Fatores Associados À Implantação De Programas De Prevenção Ao Uso De Drogas Nas Escolas Brasileiras

Fatores Associados À Implantação De Programas De Prevenção Ao Uso De Drogas Nas Escolas Brasileiras

Author Pereira, Ana Paula Dias Autor UNIFESP Google Scholar
Advisor Dutenhefner, Zila Van Der Meer Sanchez Autor UNIFESP Google Scholar
Institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Graduate program Saúde Coletiva
Abstract Objective: To Identify The Factors Associated With Implementing Drug Use Prevention Programs In Brazilian Public And Private Middle And High Urban Schools And Existence Of Principles Of Good Prevention Practices In These Programs. Method: A Cross-Sectional Survey Was Conducted With A Probabilistic Sample Of 1,151 Public And Private School Administrators From The Five Brazilian Regions. A Closed, Self-Filling Online Questionnaire Was Applied. Logistic Regression Analysis Was Used To Identify Factors Associated With Implementing Drug Use Prevention Programs In Schools And Poisson Regression Allowed The Identification Of The Factors Associated With The Prevention Program With A Greater Amount Of Good Practice Principles. Results: A Total Of 51.1% Of The Brazilian Schools Declared Having Any Drug Use Prevention Program. These Programs Do Not Occur On A Regular Basis And They Last Three Months Average, Integrating Different Theoretical Models In Which The Students Are The Main Target, And They Are Mainly Promoted

Objetivo: Identificar Os Fatores Associados À Implantação De Programas De Prevenção Ao Uso De Drogas Nas Escolas Do Ensino Fundamental Ii E Ensino Médio Das Redes Pública E Privada De Ensino No Brasil E Identificar As Características E A Existência De Princípios De Boas Práticas De Prevenção Nestes Programas. Método: Estudo Transversal Com Uma Amostra Probabilística De 1.151 Dirigentes Das Escolas Públicas E Privadas Das Cinco Regiões Brasileiras. Aplicou-Se Um Questionário Fechado, De Autopreenchimento E Online. Regressão Logística Permitiu Identificar Os Fatores Associados À Implantação De Programas De Prevenção Nas Escolas E A Regressão De Poisson Permitiu Identificar Os Fatores Associados À Programa De Prevenção Com Maior Quantidade De Princípios De Boas Práticas. Resultados: 51.1% Das Escolas Brasileiras Declaram Possuir Um Programa De Prevenção Ao Uso De Drogas. Esses Programas Se Operacionalizam Sem Regularidade E Com Duração Média De Um Trimestre, Dirigidos Principalmente Aos Alunos, Com Integração De
Keywords Programas
Prevenção
Drogas
Saúde Escolar
Adolescentes
Estudo Transversal
Programas
Prevenção
Drogas
Saúde Escolar
Adolescentes
Estudo Transversal
Language Portuguese
Date 2018-04-11
Research area Saúde, Sociedade E Modos De Vida
Knowledge area Ciências Da Saúde
Publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
Extent 155 p.
Origin https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=6547445
Access rights Closed access
Type Thesis
URI https://repositorio.unifesp.br/handle/11600/52258

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