O Melodrama Do Terror: A Índia Imaginada No Filme Mission Kashmir (2000)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Osman, Samira Adel [UNIFESP]
dc.contributor.author Resende, Bruno Tadeu Novato [UNIFESP]
dc.date.accessioned 2019-06-19T14:58:35Z
dc.date.available 2019-06-19T14:58:35Z
dc.date.issued 2017-09-27
dc.identifier https://sucupira.capes.gov.br/sucupira/public/consultas/coleta/trabalhoConclusao/viewTrabalhoConclusao.jsf?popup=true&id_trabalho=5214094 pt
dc.identifier.uri http://repositorio.unifesp.br/handle/11600/50920
dc.description.abstract The Goal Of The Proposed Master'S Research Is To Analyze How The Film Mission Kashmir Conceives The Phenomenon Of Terrorism, And Its Stereotypes. We Intend To Understand This Phenomenon, And Its Associations To Specific Social And Confessional Groups, Based On The Assumption That Films Have An Ability To Evidence The Forms Of Representation And The Social Imaginary Of A Given Society. That Research Is Intending To Consider How Terrorism Has Been Represented In The Indian Film Mission Kashmir. To Reflect How The Militants, Their Motivations And Their Methods Of Action Are Represented In Vinod Chopra'S Feature Film, Based On The Articulation Between The Main Works Related To Terrorism And The Unavoidable Assumptions Regarding The Use Of Cinema As A Historical Source Such As Socio-Historical Analysis And The Concepts Of Representation And Social Imagination. en
dc.description.abstract O Objetivo Da Pesquisa De Mestrado Proposta É Analisar Como O Fenômeno Do Terrorismo, E Seus Estereótipos, São Problematizados Pelo Filme Mission Kashmir. Pretendemos Compreender Esse Fenômeno, E Suas Associações A Grupos Sociais E Confessionais Específicos, A Partir Do Pressuposto De Que Os Filmes Possuem Uma Capacidade De Evidenciar As Formas De Representação E O Imaginário Social De Uma Determinada Sociedade. A Partir Dessa Perspectiva, Essa Pesquisa Pretende Considerar Como O Terrorismo É Representado No Filme Indiano Mission Kashmir. Analisar Como Os Militantes, Suas Motivações E Seus Métodos De Ação São Representados No Longa-Metragem De Vinod Chopra A Partir Da Articulação Entre As Principais Obras Referentes Ao Terrorismo E Os Pressupostos Incontornáveis Ao Uso Do Cinema Como Fonte Histórica Como A Análise Sócio-Histórica E Os Conceitos De Representação E Imaginação Social. pt
dc.format.extent 336p.
dc.language.iso por
dc.publisher Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP)
dc.rights Acesso aberto
dc.subject Terrorism en
dc.subject Melodrama en
dc.subject India en
dc.subject Representation en
dc.subject Bollywood en
dc.subject Terrorismo pt
dc.subject Melodrama pt
dc.subject Índia pt
dc.subject Representação pt
dc.subject Bollywood pt
dc.title O Melodrama Do Terror: A Índia Imaginada No Filme Mission Kashmir (2000) pt
dc.type Dissertação de mestrado
dc.contributor.institution Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) pt
dc.identifier.file 2017-1072.pdf
dc.description.source Dados abertos - Sucupira - Teses e dissertações (2017)
unifesp.campus Guarulhos, Escola de Filosofia, Letras e Ciências Humanas pt
unifesp.graduateProgram História pt
unifesp.knowledgeArea História E Historiografia pt
unifesp.researchArea Poder, Cultura E Saberes pt



File

File Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

Statistics

My Account